top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תshaharpress

הסטוריה שמיכת פוך

שמיכות פוך

מגיעות במגוון צורות וגדלים שונים, ולכל צורה יש היסטוריה משלה.

כיסוי השמיכה הנפוץ ביותר הוא זה שנראה כמו ציפית עם חור חתוך לראש המיטה. זה נקרא עיצוב "עליון למיטה" או "סדין עליון". מקורו באירופה במהלך ימי הביניים כאשר אנשים החלו להשתמש בצמר במקום בדפי כותנה כדי להתחמם. צמר צפוף מאוד ולא יכנס דרך פתח של סדין סטנדרטי, אז אנשים השתמשו בסדינים העליונים הקטנים האלה במקום זאת. העיצוב פופולרי מאז כי קל להחליף מצעים עם כיסוי שמיכה מסוג זה, ומניעת נפילת מצעים או הסתבכות על הרצפה בלילה עוזרת גם היא לשפר את איכות השינה.

מלך

המילה "שמיכת פוך" נגזרת מהמילים הצרפתיות ל"פלומה" ו"נוצות". המילה "דונה" נגזרת מהמילה הערבית ל"שמיכה".

כיסויי פוך מיוצרים כדי לכסות את החלק העליון של שמיכת פוך. שמיכות פוך בדרך כלל גדולות יותר מסדינים. שמיכות פוך ממולאות בדרך כלל בנוצות או בצמר או בחומרים אחרים המספקים חום.

שמיכה מכונה לעתים קרובות שמיכה עם שתי שכבות; זה ידוע גם כשמיכות או שמיכות. המילה שמיכת פוך באה מהצרפתית "douvit", שמשמעותה "לכסות".

סוג זה של מערכת מצעים הוא בדרך כלל יקר יותר משמיכות. השמיכה מכסה את החלק העליון של המיטה ויורדת עד כ-6 אינץ' מתחת למזרן. השכבה התחתונה של שמיכת פוך יכולה לשמש לחימום בחודשים הקרים, ואילו בשכבה העליונה ניתן להשתמש כדי לספק חום בחודשים החמים.

שמיכת פוך היא מצעים המשמשים באופן מסורתי לכיסוי מיטה שלמה. בדרך כלל מנערים אותו החוצה, מכובסים אותו (בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע), ואז מחזירים אותו למיטה.

המילה 'שמיכת פוך' נמצאת בשימוש מאז המאה ה-18 בשפה האנגלית, מקורה במילה הצרפתית "douvette" שפירושה "שמיכה". הצורה המודרנית של מילה זו 'שמיכת פוך' מגיעה משם העצם הצרפתי "doublure" שפירושו "בטנה; מתחת לשרוול; בטנת ז'קט; ריפוד". המילה 'doublure' מגיעה משם העצם הלטיני "dublus", שפירושו "דאבלט".

שמיכות פוך הומצאו ורשם פטנט על ידי א. פולר מניו יורק ב

שמיכת פוך, המכונה גם שמיכה, היא שכבת הגנה שממולאת בפוך או בנוצות ומשמשת לשמירה על חום. הוא נמצא לעתים קרובות על גבי הסדינים.

המילה "שמיכת פוך" באה מהמילה הצרפתית "doudou" שפירושה "דודו", או נוצה.

שמיכות פוך מתוארכות למאה ה-18 בצרפת והן עשויות במקורן מחומרים טבעיים כמו צמר ונוצות.

שמיכות פוך מלאות בנוצות פוך או צמר, שאינם עמידים במים. זו הסיבה שהם כוסו באופן היסטורי על ידי שמיכה או סדין עליון כדי לשמור אותם יבשים.

במאה ה-17, אנשים החלו להשתמש בבד פשתן בשם "כיסוי כרית" מתחת לשמיכת פוך כדי להגן עליה מלחות ולספק חום נוסף.

ניתן לייחס את המילה שמיכת פוך למילים הצרפתיות הישנות "douve and deuil". משמע "בד אבל" ו"בד למת".

שמיכות פוך מקורן באירופה והן הורכבו תחילה מנוצות פוך, צמר או כותנה. אומרים שהמילה שמיכת פוך מקורה מהמילים הצרפתיות douvre או douvete, שפירושן "בגדי אבל".

האזכור הראשון של המילה שמיכת פוך (או דוב) נמצא בשנת 1706 על ידי Abbe de Choisy בספרו Le Lit et l'Habitude de la Vie Quotidienne. הוא מתאר סוג של שמיכה עגולה שראה במסעותיו.

שמיכות פוך הן צורת המצעים הפופולרית ביותר לחורף. הם הוצגו לראשונה באירופה במהלך המאה ה-17. שמיכות פוך עשויות משתי שכבות המספקות יחד חום ונוחות.

מאז, שמיכות פוך לא השתנו הרבה בעיצובן הבסיסי.

שמיכת פוך היא סוג של מצעים שממלאים בנוצות או פוך וניתן למשוך אותו מעל אדם כדי לחמם אותו. יש לו פתח בקצה הניתן לסגירה באמצעות שרוך. המילה "שמיכת פוך" נגזרת מהמילה הצרפתית שמשמעותה "למטה".

ניתן לעקוב אחר ההיסטוריה של שמיכת פוך בימי קדם באירופה, שם אנשים השתמשו בעורות של בעלי חיים לחימום. ואז, בימי הביניים, כאשר אנשים התחילו להשתמש בצמר, הם היו שמים אותו מעל המצעים שלהם כשהיה קר כדי שיוכלו להישאר חמים. במאה ה-16 נוספה פלומה מאווזים וברווזים כדי להוסיף עוד חום ונוחות, מה שהוביל לכינוי "שמיכת פוך". במאה ה-18 הכותנה החליפה את הצמר על מנת ליצור רכות


שמיכות פוך הן אפשרות מצעים פופולרית מאוד עבור אנשים רבים. הם נתפסים כפריט מותרות, והם קיימים כבר מאות שנים.

שמיכות פוך מקורן באירופה במהלך המאה ה-17. הם שימשו כדי לעזור לאנשים להישאר חמים בלילה. השמיכה נקראה במקור "דונה" או "דוני", אך כיום היא נקראת שמיכת פוך. השם בא מהמילה הצרפתית "douvert", שפירושה "כיסוי" או "שמיכה".

שמיכות פוך הן לא משהו שאנשים מקשרים בדרך כלל עם היסטוריה, אבל למעשה יש להן סיפור ארוך ומעניין שניתן לייחס לתקופת הרומאים.

הרומאים, באופן מעניין למדי, לא היו ידועים במצעים שלהם. המיטות שלהם היו לרוב רק ערימות של שטיחים ושמיכות על הרצפה. עם זאת, היו שני חריגים לכלל זה: העשירים יכלו להרשות לעצמם עור של בעלי חיים או בד יוקרתי להניח מעל המצעים שלהם בזמן שהם ישנים; ובמהלך החורף הייתה חתיכת בד צמר שנקראת "פליום" שהונחה על כתפיו של האדם כמו צעיף.

פריט אחרון זה הוא מה שאנו מכירים כיום ככיסויי פוך - מכאן בעצם מקורה המילה "שמיכת פוך"! מקור השם שמיכת פוך

השם שמיכת פוך הוא קמעונאי מהמילה הצרפתית עבור פוך, "דובה".

שמיכות פוך אינן המצאה עדכנית. הם קיימים כבר עשרות שנים. במאה ה-18 הם כונו "פלרינים" והיו פופולריים בגלל משקלם הקל והחמימות.

שמיכות פוך הומצאו באנגליה בשנות ה-1800 כדי לספק חום ונוחות נגד הקור. המילה שמיכת פוך היא נגזרת צרפתית מהמילה "doublure", שפירושה "בטנה".

כיסויי שמיכת פוך, כפי שאנו מכירים אותם היום, קיבלו פטנט לראשונה בשנת 1810.

כיסויי שמיכת פוך קיבלו פטנט לראשונה בשנת 1810.

שמיכות פוך מגיעות מהמילה הצרפתית ל"פלום", שהיא שכבה חמה ורכה של נוצות, פוך או חומר מבודד אחר. השמיכה הומצאה בצרפת של המאה ה-18.

השימוש הראשון בשמיכת פוך היה בצרפת של המאה ה-17, שם היא צברה פופולריות בקרב בני המלוכה והאצולה. בשנת 1699, צ'ארלס השני מאנגליה ייבא מספר שמיכות פוך אלו לשימושו, ועד שנת 1720 הן הפכו פופולריות בקרב אריסטוקרטים באירופה.

שמיכות פוך קיימות מאז המאה ה-17 ושימשו את המלוכה והאצולה עד שהפכו נגישות יותר לפשוטי העם במאה ה-20.

השמיכה היא כיסוי מיטה המשמש כשמיכה. זה בדרך כלל מלא בפוך, נוצות או צמר.

השמיכה היא כיסוי מיטה המשמש כשמיכה. הוא הומצא באירופה במאה ה-18, והוא זכה לפופולריות מאז שנות ה-90 בגלל הרבגוניות והיעילות שלו. ניתן להשתמש בשמיכת פוך לכיסוי שני אנשים במהלך החורף או אדם אחד במהלך הקיץ.

השמיכה הומצאה באירופה במאה ה-18 על ידי השידה האישית של מארי אנטואנט, ז'אן-בטיסט גודין, אך היא לא זכתה לפופולריות עד לאחר מלחמת העולם השנייה, כאשר האירופים החלו להחליף את שמיכות הצמר שלהם בסדיני כותנה בהירים יותר מסיבות כלכליות. הפופולריות של שמיכת פוך זינקה מאז שנות ה-90 בגלל הרבגוניות שלה


המילה 'שמיכת פוך' נגזרת מהמילה ההולנדית "דויזה", שמשמעותה "למטה".

שמיכות פוך הומצאו במערב אירופה של המאה ה-17 והפכו פופולריות במאה ה-19. הם היו עשויים במקור מצמר וסיבים טבעיים אחרים.

שמיכות פוך הראשונות שימשו כצורה של שמיכה. הם יוצרו עם שכבה עליונה של נוצות פוך, שכבה של מוסלין כותנה ושכבת פשתן מתחת כדי להחזיק את הנוצות במקומן.

שמיכות פוך, המכונות גם כיסויי פוך או שמיכות, היו פופולריות במקור באירופה. הם החליפו שמיכות ושמיכות כבדות שהיו בשימוש לפני הפופולריות. שמיכות פוך עשויות משכבת נוצות פוך ושכבת בד צמר העוטפת את הנוצות לחום.

ניתן לייחס את ההיסטוריה של שמיכות פוך לאדם בשם דאונטון שרשם פטנט על הרעיון ל"שמיכת צמר נוחה" בשנת 1780. עם זאת, רק לאחר מלחמת העולם השנייה הפכו כיסויי השמיכה לזולים יותר ויכלו להיות מיוצרים בהמוניות, מה שהוביל לאנשים. אימוץ סוג זה של מצעים על פני פריטי מצעים מסורתיים כגון סדינים, שמיכות ושמיכות.

שמיכות פוך הידועות גם בשם שמיכות או שמיכות עפר הן פריט מצעים שממלאים בפוך ונוצות ומכוסים בשמיכות.


שמיכות פוך מקורן באירופה והפכו פופולריות במאה ה-18. הם שימשו באופן מסורתי ככיסוי קל בחודשי הקיץ וכשכבה נוספת של חום לחורף.

כיום, שמיכות פוך משמשות בעיקר ככיסויי מיטה לאנשים שרוצים לשמור על סדינים נקיים או להקל על החלפת המצעים.

שמיכת פוך היא כיסוי קל משקל, מלא פוך למיטה, המשמש לעתים קרובות בחורף. המילה "שמיכת פוך" מקורה בצרפתית "douvaine", כלומר למטה.

השימוש המוקדם ביותר הידוע בשמיכת פוך מופיע במכתב שנכתב ב-1745 על ידי מאדאם דה פומפדור לחברתה מאדאם דו בארי. במכתב היא מספרת לחברתה שזה עתה שמעה על "סוג של פרוות פרוותית שבה הם מכסים את מיטותיהם". סביר להניח שזו הייתה שמיכת פוך כי בזמנו לא היה נהוג להשתמש בשמיכות או שמיכות כבדות על מיטות.

בשנת 1806, שמיכות פוך הפכו פופולריות באנגליה לאחר שהוצגו על ידי ליידי אמהרסט לאחר שחזרה מירח הדבש שלה מאיטליה.

למרות זאת

שמיכות פוך מורכבות משני חלקים, שמיכה ושמיכה. המילה 'שמיכת פוך' נגזרת מהמילה הצרפתית של 'למטה', 'דובאטר', מה שכן סוג זה של מצעים היה במקור מלא בנוצות.

שמיכות פוך הראשונות נוצרו עוד במאה ה-16, אך רק בתחילת המאה ה-19 הן הפכו פופולריות באירופה. בתקופה זו הם גם הפכו לזולים יותר.

שמיכות פוך משמשות בדרך כלל כמצעים לחום ונוחות.

השימוש בשמיכות פוך מתוארך למאה ה-17. הם שימשו במקור לכיסוי החלק העליון של המיטות כדי שהשמיכות לא יתפסו יותר מדי מקום.

שמיכת פוך נוצרת על ידי תפירת שתי חתיכות בד, אחת בתוך השנייה כך שכל חלק מכיל את המילוי שלה. השכבה החיצונית היא בדרך כלל כותנה או פשתן, בעוד השכבות הפנימיות עשויות לרוב מצמר או משי.

שמיכת פוך היא סוג של כיסוי מיטה אשר מלא בנוצות פוך או חומר רך אחר כדי לספק בידוד. שמיכות פוך משמשות בדרך כלל לאקלים חם יותר, שם חם מכדי להשתמש בשמיכות.

שמיכות פוך משמשות בדרך כלל באירופה ובצפון אמריקה. הם עשויים בדרך כלל מכותנה, משי, צמר או פוליאסטר, אך המגמה בימינו הייתה לחומרים טבעיים ידידותיים לסביבה כמו פשתן או משי שניתן לכבס במקום לניקוי יבש.

ההיסטוריה של שמיכת פוך מתחילה באינדיאנים האינדיאנים הנקראים הנבאחו. הם היו משתמשים בעור כבשים כדי להתחמם במזג אוויר קר.

שמיכות פוך מסורתיות

המילה 'שמיכת פוך' נגזרת מהמילה הצרפתית 'douvert' שפירושה כיסוי, שמיכה או שמיכה. השמיכה המסורתית נוצרה על ידי הונגרי בשם, Török István, לאחר שטייל ברחבי אירופה וראה אנשים מתעטפים בשמיכות בלילה במקום להתכסות בסדינים וכריות. הוא רצה ליצור בגד שישרת מטרה זו, וסבתו שהתגוררה בטרנסילבניה הציג בפניו את הרעיון להשתמש בנוצות פוך לחום. בתחילה הוא חשב שזה יהיה יקר מדי לייצר אותם אבל מאוחר יותר שינה את דעתו כשראה

שמיכות פוך הן חידוש יחסית חדש בהיסטוריה של המצעים.

הם שימשו במקור כדרך להתחמם, אך כעת הם משמשים כדרך להקל על אנשים הסובלים מאלרגיות או אסטמה.

כיסויי שמיכות פוך הפכו פופולריים במהלך שנות השמונים והתשעים, והם פשוט הפכו פופולריים יותר בשנים האחרונות.

כיסוי השמיכה הראשון נוצר על ידי ג'ון גליאנו-ג'ורג'יו ארמני

המילה שמיכת פוך לקוחה מהמילה הצרפתית "douvet" שפירושה "כיסויי מיטה"

20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שמיכת פוך נוצות או סינטטי לחורף

שמיכות פוך נוצות אינן הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים עם אלרגיות. שמיכות פוך סינתטיות הן אופציה טובה יותר. אנשים רבים חושבים ששמיכות פוך סינתטיות לא יכולות לספק את אותה רמת חום כמו פוך אמיתי. עם זאת, זה

שמיכת פוך נוצות או סינטטי

זו שאלה שנשאלת כבר שנים. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים איזו שמיכת פוך היא הטובה ביותר עבורך. שמיכות פוך מנוצות עשויות מנוצות ומפלומה טבעיים המעניקים חום ונוחות. הן גם זולות יותר משמיכו

קניית שמיכת פוך

אם אתם מחפשים שמיכת פוך לחורף, יש כמה דברים שכדאי לזכור. כדאי לחשוב כמה חום תספק השמיכה. שמיכת פוך עם עוצמת מילוי גבוהה יותר תהיה חמימה יותר מעוצמת מילוי נמוכה יותר. כדאי לחשוב גם על משקל השמיכה ואם ה

bottom of page